SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri sinein ciddi olan bu iki meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk henüz açgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı işlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belirli bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek sinein meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı az buçuk henüz açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir diğer önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik temizışı sağlar.
Bu iki meal, sineerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise gaye henüz ticari evetğu sinein sineerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu demek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki meal arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz düzgün ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.