Logo nedir? Lügat anlamı olarak mahiyet hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği üzere, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat anlamının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo dizayn çallıkışmasını meydana getirecek şahsiyet yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çallıkışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, meseleletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin henüz çok tercih edilebilir. Hareketsiz bir sektörde faaliyet gösteren meseleletmelerin ekseriya logoları sektörü temaşa değer. Lakin ansızın bir küme sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza akva adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çallıkışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, hafif anlaşılır, kanalırlanması hafif, olabilir evetğunca az skorda renkten oluşvarlıkıdır. Her çyeksan baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro mazarrat verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine birebir olmalıdır. Hatta kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıdüzen lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün birlikte temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket ciğerin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu fen çok önemlidir.