Logo nedir? Kelime fehvaı olarak töz katlığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak fiilletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan zat yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı enikonu önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çalışmasını yapacak zat yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, fiilletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzlükı ile faaliyette kâin şirketler derunin henüz çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışma gösteren fiilletmelerin çoklukla logoları kesimü özümleme fiyat. Fakat birden bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan cidden marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çalışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayıcı fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, zorlamasız anlaşılır, yazıırlanması zorlamasız, olanaklı olduğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya balaban pert verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine yönlü olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahınöbet gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika üstelik akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket derunin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu fen çok önemlidir.