Klima aletinin tarihi adamlık denli eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor elde etmek muhtevain hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain ab gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk yetişkin kullanım meydanını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devran 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama eden bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, henüz huzur ve gür yaşayabilmek muhtevain klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine denli klima şatafatlı olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut fiilyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert itibar etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik evet. Bundan sonra klima sıfır fiilyerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce fiilyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın girenlemek muhtevain kullanılan bir çeyiz olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak muhtevain yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanım alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye başlamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği zıtsında tüketicilerimiz hüküm tevdi sürecinde nispeten karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana amelî seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, yakın montaj icraatının gestaltlmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin nezdinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima çeyizı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak bayağı bir tetkik gestaltlmalıdır.